زبان قرآن

رَبِّ اغْفِرْ لی‏ وَ لِوالِدَیَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَیْتِیَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ لا تَزِدِ الظَّالِمینَ إِلاَّ تَباراً... 28.نوح

زبان قرآن

رَبِّ اغْفِرْ لی‏ وَ لِوالِدَیَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَیْتِیَ مُؤْمِناً وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ لا تَزِدِ الظَّالِمینَ إِلاَّ تَباراً... 28.نوح

Welcome ****** خوش آمدید ****** مرحبا بکم @Amadeh_4670
زبان قرآن

به برگ لاله رنگ‌آمیزی عشق
بـه جان ما بـــلا‌انگیزی عشق
اگر این خاکـــدان را وا شکافی
درونش بنگری خونریزی عشق
اقبال لاهوری
رموزُ العشقِ فِی وَرَقِ الشَقَائِــقِ
وَ غمُّ العِشقِ فِی رُوحِ الخَلاَئِــقِ
وَ إِن تَصدَع طِبَاقَ الأَرضِ تَبصِر
نَصیبَ العشقِ مِن دَمِ کلِّ عَاشِقِ»
عزّام
___________
مدیریت وبلاگ: علی رضا آماده
ارتباط با ما: amadeh70@gmail.com

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

کسى که زیاد سخن مى گوید، زیاد هم اشتباه دارد، و هر کس که بسیار اشتباه کرد، شرم وحیاء او اندک است.


امیرالمومنین امام علی علیه السلام: آن کس که در عیب خود بنگرد از عیب جویى دیگران باز ماند، و کسى که به روزى خدا خشنود باشد بر آنچه از دست رود اندوهگین نباشد.

و کسى که شمشیر ستم بر کشد با آن کشته شود و آن کس که در کارها خود را به رنج اندازد خود را هلاک سازد. و هر کس خود را در گردابهاى بلا افکند غرق گردد، و هر کس به جاهاى بدنام قدم گذاشت، متهم گردید. و کسى که زیاد سخن مى گوید، زیاد هم اشتباه دارد، و هر کس که بسیار اشتباه کرد، شرم و حیاء او اندک است.

 

رهبر انقلاب در پاسخ به ابهام خانواده شهید درباره قرائت قرآن می‌فرمایند: «صدق الله العلی العظیم» با «صدق الله العظیم» یکی است.

http://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/1/31/1572213_367.jpg

در خاطرات منتشر شده از دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید در مشهد، سؤال جوابی بین رهبر انقلاب و خانواده شهید به وجود می‌آید که ذکر آن خالی از لطف نیست.

در قسمتی از این خاطرات آمده است:

پدر شهید از سال‌های قدیم، جلسات قرائت قرآن کریم داشته است و سعی می‌کرده از اساتید دعوت کند تا به جوان‌ها و کودکان قرآن بیاموزند.

مدت زیادی در خانه و بعد که مأموران رژیم شاه اذیت می‌کنند، در مسجد محل این جلسات را برگزار می‌کرده. حمیدرضا هم در همین جلسات رشد کرده و این‌طور بار آمده است. او مدتی است که از رادیو گلایه‌ای دارد که حالا به خاطر فرمایشات آقا به یادش می‌آید و می‌گوید:

http://www.howzeh-imamkhomeini.com/wp-content/uploads/2015/04/343618_bnbZ0TgP.jpg

در فضیلت ماه رجب؛

ماه رجب ماه دعا، توبه، استغفار، روزه، نماز (خصوصا نماز شب)، عمره، قرائت قرآن، احسان و ثواب است. (۲)

روایت شده که رسول خدا (ص) هرگاه هلال ماه رجب را می‌دید می‌فرمود: «خدایا براى ما در ماه رجب و شعبان برکت قرار ده، و ما را به ماه رمضان برسان، و بر روزه رمضان و برخاستن [برای نماز] و نگهدارى زبان و فروبستن چشم [از گناه] کمک فرما، و بهره‌ی ما را از ماه رمضان، گرسنگى و تشنگى قرار مده.» (۳)

از پیامبر خدا (ص) روایت شده که خداوند در آسمان هفتم فرشته‌ای را گماشته که به او داعی (نیایش‌گر) گفته می‌شود، چون ماه رجب می‌رسد از شب تا صبح ندا سر می‌دهد:

رمزگشایی استاد مصری از حروف مقطعه قرآن

«عبدالرحیم خلف»، استاد باستان‌شناسی و هنرهای اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه «حلوان» مصر، در پژوهشی جدید تصریح کرد که قرآن کریم تنها با 14 حرف مقطعه نوشته شده است.

http://media.jamnews.ir/Original/1395/01/19/JamNewsImage18063366.JPG
به گزارش سرویس دینی جام نیـوز به نقل از پایگاه خبری «medantahreer.com»، عبدالرحیم خلف از اعجاز جدید قرآن در رابطه با حروف مقطعه و ارتباط آنها با رسم‌الخط مصحف پرده برداشت.
 

http://uupload.ir/files/6ons_%D8%A7%D8%A8%D9%86_%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%88%D8%B1_%D9%84%D8%B3%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A8.jpg

ابن منظور هو محمد بن مکرم بن على، أبو الفضل، جمال الدین ابن منظور الأنصاری الرویفعى الإفریقى. ولد سنة 630 هـ/ 1232م. ویعدّ من نسل رویفع بن ثابت الأنصاری. واختلفت الأقاویل حول مکان ولادته، قیل بطرابلس لیبیا وقیل بقفصة تونس و قیل بمصر. درس على ید عبد الرحمن بن الطفیل، یوسف المخیلی ومرتضى بن حاتم، وأبی الحسن علی بن المقیر البغدادی، و الصابونی. خدم فی دیوان الإنشاء بالقاهرة، ثم اشتغل والی بالقضاء فی طرابلس.

اسلام براى ورود به منزل و خروج از آن آداب مهمى دارد که رعایت آن آداب بر هر فرد مسلمانى لازم است .


اول: اسلام براى ورود به منزل و خروج از آن آداب مهمى دارد که رعایت آن آداب بر هر فرد مسلمانى لازم است. امیرالمؤمنین علیه السلام مى ‏فرماید: هرگاه یکى از شما داخل در خانه خود شد، بر اهل خانه سلام کند، اگر نبودند، بگوید: سلام بر ما از جانب پروردگار و نیز سوره اخلاص را بخواند که زُداینده فقر است‏.

 «فاطمه، فاطمه است» این گویاترین عبارتی ست که می توان برای توصیف یک فرا قهرمان زن به کار برد در عین حال مبهم است چرا که فاطمه بودن یک خاصیت منحصر به فرد است. اما وقتی این خاصیت شناسانده شود روح تمام زنان و مادران رنگی دیگر می گیرد. رنگ انسانیت، حق جویی، مهر و همه خوبی‌هایی که می‌توان در وجود اشرف مخلوفات الهی یافت.

بخشی از متن کامل کتاب "فاطمه فاطمه است" یادگار مرحوم دکتر علی شریعتی ، برای درک بهتر مقام حضرت فاطمه (س) در ادامه می‌آید:

   علامات الترقیم فی الکتابة العربیة ومواضع استعمالها...علائم انشائی در نگارش عربی و موارد کاربرد آنها

 الترقیم فی الکتابة العربیة هو وضع رموز اصطلاحیة معینة بین الکلمات أو الجمل أثناء الکتابة؛ لتعیین مواقع الفصل والوقف والابتداء، وأنواع النبرات الصوتیة والأغراض الکلامیة، تیسیراً لعملیة الإفهام من جانب الکاتب أثناء الکتابة، وعملیة الفهم على القارئ أثناء القراءة. وقد بدء العرب باستخدامها قبل حوالی مائة عام بعد أن نقلها عن اللغات الأخرى أحمد زکی باشا بطلب من وزارة التعلیم المصریة فی حینه، وقد تم إضافة ما استجد من علامات، وإشارات فیما بعد.

حظی الأدب الأندلسی باهتمام الباحثین والدراسین المتخصصین بالکشف عن خبایاه الثمینة، ونشر صحائفه، والتعریف بشخصیاته المشهورة أو المغمورة وکشف ملامح الشخصیة الأندلسیة المتمیزة وبیان حقیقة علاقته بأدب المشرق وتراثه، عبر استکناه نصوصه، وتتبع ظواهره الأدبیة فی المجالات الفنیة کافة، وذلک أن الحضارة الأندلسیة من بین التجارب الحضاریة الأنسانیة المتمیزة،

بخشی در ایران وجود دارد که به ‌طور معمول کمتر کسی به تماشای آن می‌پردازد: فضای داخلی رنگارنگ و درخشان با طراحی پیچیده‌ی مساجد این کشور.

این ساختمان‌ها با موزاییک‌های زیبا و شیشه‌های رنگارنگ قاب گرفته‌ شده به سبک معماری غنی و به شکلی هنرمندانه، بسیار حیرت‌انگیز هستند. جزئیات دقیق این مساجد را می‌توان در مجموعه عکس‌هایی که توسط محمدرضا گنجی، دانشجوی ۲۴ ساله بابلی ثبت شده است، تماشا کرد.

http://cdn01.zoomit.ir/2016/3/1b88574f-4385-4f7d-813b-f597cdab8f8e.jpg